1 Eylül 2017 Cuma

FIRINDA KARNIYARIK

 Merhabalar şekerler. Kurban Bayramı'na sayılı saatler kaldı. Ben de bu arada sizlere fırında karnıyarık tarifi vereyim. Çoğunuz biliyorsunuz belki ama, bilmeyenlere ya da kızartmadan denemek isteyenlere alternatif bir tarif olabilir diye düşünüyorum... :)

Biz evde nadiren kızartma yapanlardanız.  Çok nadir bir et yemeğinin yanına patates kızartması yaparız. Tercihimiz genelde fırından yanadır. Karışık kızartma bile su ve yağ karışımı ile fırında yaparız. Sağlık açısından kesinlikle tavsiye ederim.

Gelelim bizim tarife. Patlıcanları alaca soyup bir kaç yerinden kürdanla delip fırına veriyoruz. Yarım saat kadar tutup çıkartıyor,  içlerini oyup tuzları hazırladığımız iç harcımızla dolduruyoruz.

İç harcımız da şöyle;  2 orta soğanı yağda soteleyip, 2 ince doğranmış biberi ekleyip az daha soteliyoruz. 200- 250 gr kıymayı katıp az pişiriyoruz. 2 rende domates ya da salça (size kalmış)  ekleyip tuz ve karabiberi de katıyoruz. Harcı doldurduktan sonra aynı tavada su,  tuz az kırmızı biber ya da salça ile hazırladığımız sosu patlıcan tepsisine döküp fırına veriyoruz. Piştikten sonra afiyetle mideye indiriyoruz... (:

4 yorum:

  1. Elinize sağlık. Mutlu bayramlar :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkürler, iyi bayramlar size de... :)

      Sil
  2. Ben de son zamanlarda böyle yaptım. İç harcına sarımsak da ekliyorum. Fakat memlekette annem bu yaz gerçek karnıyarık yapmıştı. Kızartılmış bol kalorili olandan yani.Onu yiyince ve tat farkını görünce bir daha fırında yapmamaya karar verdim. Senede bir olsun ama kızartılmış gerçek karnıyarık olsun diyorum artık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öyle mi diyorsun Betülcüm, eminim öyledir. Ama biz birden fazla yapıyoruz, hadi bir kere olabilir diyelim... (:

      Sil