6 Ağustos 2011 Cumartesi

MAHLEPLİ TUZLU KURABİYELER....

İftar vaktine bir saatten fazla bir vakit kalmışken, az önce yaptığım tuzlu kurabiyeleri de sizlerle paylaşayım. Arada atıştırmaklık yaparız biz böyle, eee Ramazan ayında da sahurda atıştırırız artık. :))

Malzemelerimiz işte bu kadar, sadece yoğurdumuzu çekememişiz yan taraftan. :))))

Yapılışına gelince; ilk önce 3 bardak unumuz elenir, ortası açılır ve içine 1 yumurta kırılır. Sonra 2 kaşık yumuşak tereyağı, 2 kaşık yoğurt, 2 kaşık yoğurt suyu, 1 çay bardağı sıvıyağ, 1 kaşık şeker, 1 tatlı kaşığı tuz, 1 tatlı kaşığı mahlep ve 1 paket kabartma tozu katılarak hamurumuz kulak memesi yumuşaklığında yoğrulur ve 15-20 dk. bekletilir. Sonra ceviz büyüklüğünde parçalar kopartılıp kurabiyelerimize istenilen şekil verilir. Sonra yumurta beyazına batırılır, ardından susam ya da çörek otuna bulanarak yağlı tepsiye dizilir ve kızgın fırında pişirilir.

Kurabiyelerimizin fırına girmeden önceki halleri...

İşte nar gibi pişmiş kurabiyelerimiz. İçindeki mahlep kurabiyelerimize ayrı bir tat veriyor. Ayrıca hazır alınanlara göre çok daha sağlıklı ve ekonomik, tavsiye olunur... :)))

20 yorum:

  1. mahlep çok güzel bir tat veriyor bu kurabiyeye kandil simitleri şimdiden hazırlar :) elinize sağlık

    YanıtlaSil
  2. hmm çok güzel görünüyor. ben de severim bu kurabiyeleri. ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  3. harika gözüküyorlar nar gibi kızarmışlar..
    sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  4. teşekkürler kızlar , sevgiler. :))

    YanıtlaSil
  5. hımmm çok lezzetlidir bilirim bu kurabiyeyyi ,eline sağlıkk çok güzel görünüyorlar

    sevgilerrr

    YanıtlaSil
  6. muko: çok teşekkürler, sevgiler. :)

    YanıtlaSil
  7. selam, banu ablanın sayesinde buldum seni, izlemeye aldım, herşey çok güzel, sevgiler .)

    YanıtlaSil
  8. atolye nott: ay hoşgeldiniz, ne mutlu oldum, her zaman beklerim, sevgiler. :)

    YanıtlaSil
  9. hep yerim ama evde mahlepli kurabiye hiç yapmadım.tarifini not aldım.ellerine saglık.

    YanıtlaSil
  10. ooo süper görünüyor,Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  11. eylem: deneyin, tavsiye ederim, sevgiler. :)

    YanıtlaSil
  12. 30 undan sonra: çok teşekkürler, sevgiler. :)

    YanıtlaSil
  13. tubitos: teşekkürler şeker, sevgiler. :)

    YanıtlaSil
  14. OFF OFFFFFFFFFFF NE GUZEL KIZARMISLAR EMINIM KIYIR KIYIR OLMUSLARDIR ELLERINE SAGLIK CANIM:))))))

    YanıtlaSil
  15. marifet e: çok teşekkürler, sevg,ler. :)

    YanıtlaSil
  16. sevgili arkadaşım tariflerime güvenerek denediğin için ve beğendiğin için teşekkür ediyorum.
    bu arada tuzlularda en sevdiğim en leziz tariftir bence,ki çok güzel görünüyorlar....ellerine sağlık diyorum ve sevgiler gönderiyorum...

    YanıtlaSil
  17. mintininmutfağı: çok teşekkürler, sevgiler. :)

    YanıtlaSil
  18. çoklezzetli görünüyo canım,ellerine sağlık... annecim yapar bunlardan... ahhh hem annemi hem yemeklerini özledim beenn:(

    YanıtlaSil
  19. hayat güzel: çok teşekkürler, annen hayattaysa sorun yok, varlığı yeter bence.

    YanıtlaSil